-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:39974 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:30

آيا اين مطلب صحيح است كه امام صادق(ع) اول پسرش اسماعيل را به امامت بعد از خود معرفي كردند ولي بعدا از اين امر عدول كردند؟
در هيچ كتابي، چه كتاب هاي شيعه و چه كتاب هاي سني به مطلب فوق اشاره نشده است. آنچه كه آمده همه درباره نصب امام موسي كاظم(ع) براي امامت از جانب امام صادق(ع) است. اساساً در منابع ذيل هم كه درباره فرقه ها نوشته شده به مسأله امامت اسماعيل اشاره نگشته است، مثل كتاب ملل و نحل، التبصير، الفصل، الفرق بين الفرق و مختصرالفرق بين الفرق. حاشيه اي كه در كتاب بحارالانوار، ج 47، ص 255 آمده به همين شبهه مربوط مي باشد و در آنجا از مستشرقي به نام فيليب نام مي برد كه در نوشته وي چنين آمده: «كان الامام السادس جعفر قدعين - كذا؟! ابنه اسماعيل خلفاً لَه ولكنه عادفعيّن - كذا؟! ابنه موسي الكاظم (المتوفي 183/799) لانه وجد اسماعيل مرة في حالة السكر - كذا؟!؛ ابتدا امام صادق(ع) پسر بزرگش اسماعيل را به امامت منسوب كرد اما از آن امر عدول كرد وامام موسي كاظم(ع) را به امامت نصب كرد به علت اين كه اسماعيل را در حالت مستي مشاهده كرد». در حالي كه منبع سخن فيليب معلوم نيست. در زمينه تصريحات امام صادق(ع) بر امامت امام موسي كاظم(ع) مي توان به كتاب ارزشمند الارشاد شيخ مفيد با ترجمه ساعدي خراساني، ص 553 و كتاب بحارالانوار، ج 47، ص 241 باب احوال ازواجه و اولاده مراجعه نمود.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.